Ahad, 24 Januari 2016

5 Tips penyediaan sebelum perut mngecilkan Sukan untuk lelaki dan wanita

1. gunakan kasut yang sesuai

Gunakan kasut yang padan dengan saiz dan bentuk kaki anda boleh membuat anda berasa lebih selesa dan mengelakkan pelbagai jenis luka dan kecederaan yang boleh timbul. Di samping itu, kasut yang selesa akan membuat anda berupaya membuat lebih baik.

Apabila anda melakukan aktiviti yang berkaitan dengan sukan, berjalan, berlari atau melompat, maka menggunakan kasut sukan yang menyokong tulang belakang anda.



2. Pilih sarung kaki yang sesuai

Sambil bersenam, kaki anda akan mengeluarkan banyak peluh. Oleh itu, pilih sarung kaki yang baik untuk peredaran udara di kaki anda dan mengelakkan bau kaki. Sesetengah stokin malah anti bakteria secara semulajadi. Jangan lupa juga untuk gunakan sarung kaki yang dengan saiz yang sesuai dengan kaki anda, supaya anda berasa lebih selesa ketika bersenam.



3. gunakan pakaian yang selesa

Adakah tidak pakaian penggunaan yang terlalu sempit, menggunakan pakaian yang agak longgar atau pakaian yang anda bergerak sekitar Gimnastik sambil bersenam. Perhatikan juga Seluar dalam yang anda gunakan. Sila gunakan Seluar dalam yang selesa dan saiz dengan sewajarnya. Bagi wanita, gunakan coli yang selesa atau coli yang khusus dibuat untuk senaman.



4. sediakan tuala

Salah satu keperluan asas sambil bersenam adalah tuala. Anda perlu Lap peluh anda dan juga boleh digunakan sebagai asas sambil bersenam apabila tilam tidak ada.



5. membawa minuman mengandungi botol

Pastikan badan anda masih keperluan cecair akan pasti merupakan salah satu daripada perkara-perkara penting yang anda perlu beri perhatian, bukan sahaja sambil bersenam, malah setiap aktiviti anda. Oleh itu, sentiasa bawa sebotol air di mana-mana anda pergi untuk membantu menghalang anda mengambil pelbagai soda atau lain-lain minuman yang boleh menambah tidak perlu penggunaan gula.

5 Tips penyediaan sebelum perut mngecilkan Sukan untuk lelaki dan wanita Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rifan Asri

0 ulasan:

Catat Ulasan