Khamis, 18 Ogos 2016

Makanan bayi: Pengenalan makanan pelengkap susu pada bayi

Kebanyakan makanan utama bayi adalah susu. Semua pemakanan dan nutrien yang diperlukan oleh bayi telah terkandung di dalamnya, terutamanya untuk bayi di bawah usia 6 bulan. Kandungan yang kaya dengan nutrien dan pemakanan tidak diganti oleh forumula susu, walaupun harga paling mahal walaupun. Itulah Hadiah yang diberikan oleh Allah kepada kita. Payudara yang makan eklsusive yang diberikan kepada bayi sehingga bayi mencapai umur 6 bulan, yang bererti bahawa untuk bayi 6 bulan tidak perlu memerlukan pengiring tambahan untuk memenuhi keperluan pemakanan mereka.

Usia 6 bulan, bayi telah diperkenalkan dalam makanan makanan sahabat dipanggil ASI atau disingkatkan MPASI. Inilah makanan bayi kedua yang mengiringi penyusuan. Kira-kira yang lazat untuk dijadikan teman makanan, sila Baca artikel kami: "pertama bayi makanan puak"

Di sini kita akan membincangkan tentang bagaimana pengenalan pelengkap pemakanan baik susu bagi bayi yang diberi organ-organ pencernaan, bayi yang belum lahir sempurna sebagai orang dewasa, supaya jika satu memberi pengenalan kepada makanan bayi ini boleh menyebabkan masalah penghadaman bayi sebagai bermulanya sembelit atau bahkan bermulanya kembung.

Memberi makanan teman ASI patut diberi secara berperingkat-peringkat, kedua-duanya dilihat dari jenis makanan, tekstur dan jumlah bahagian-bahagian. Konsisten makanan bayi dan jumlah perlu disesuaikan dengan kesediaan bayi dalam menerima makanan. Tekstur makanan, asalnya bayi perlu diberikan makanan separa pepejal, manakala makanan pepejal diberikan apabila bayi sudah mulai tumbuh gigi. Bahagian-bahagian makanan akan meneruskan muladi satu sudu sehingga secara beransur-ansur meningkatkan bahagian-bahagian yang sesuai dengan bayi.

Kami mengesyorkan pengenalan makanan bayi yang bermula daripada satu jenis makanan, seperti pisang, avocados dan papayas. Kemudian selepas makanan bayi tidak diberi, notis bertindak balas dari bayi itu sendiri, sama ada bayi menerima makanan yang diberi atau tidak. Jika bayi anda menolak, lazimnya dengan makanan, jangan spew dikenakan, memberi makanan bayi teman lain. Bayi biasanya lebih suka makanan yang rasa manis, oleh itu memberi bayi makanan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran di hujung lidah pada bahagian tengah. Keutamaan mereka peruntukan sayur-sayuran daripada buah-buahan, kerana rasa sayur-sayuran cenderung untuk tidak menyenangkan dan kurang dinikmati bayi. Jika bayi sentiasa diperkenalkan pada kemanisan, ditakuti bayi akan seperti sayur-sayuran.

Pada usia 6-9 bulan makanan tekstur sekiranya makanan cecair dan lembut seperti bubur dengan sayur-sayuran bubur lecek buah-buahan, susu atau bubur. Umur 10-12 bulan, bayi mula bertukar kepada makanan yang tebal dan padat, tetapi masih perlu lembut-bertekstur, seperti pelbagai nasi pasukan. Peringkat umur 12-24 bulan, bayi telah mula diperkenalkan pada menu keluarga atau makanan pepejal sementara masih mengekalkan rasa. Elakkan makanan yang boleh mengganggu organ-organ pencernaan, seperti makanan yang terlalu pedas masam, pedas, terlalu berasid dan berlemak. Dalam masi ini mencadangkan jari Snek atau makanan yang boleh dipegang sebagai cookies, bungkal, atau kepingan buah-buahan atau sayur-sayuran rebus. Ia adalah penting untuk melatih kemahiran dalam memegang makanan dan merangsang pertumbuhan gigi.

Kemudian untuk lebih memahami dan melengkapkan pengetahuan mengenai pemberian atau pengenalanan sebaliknya, makanan pepejal bayi memperkenalkan menu baru, makanan jari dan jangkaan terhadap pelbagai ragam dipandang daripada bayi yang baru belajar makan. Mengetahui minuman apa perlu dan tidak perlu diberikan kepada bayi. Menangani cinta pemakan pilih-Pilih kanak-kanak yang memilih makanan mereka, menangani anak-anak akan tidak makan anda program penjagaan bayi boleh mengikuti Dr. Eiyta Ardinasari.

Dalam program ini, selain daripada membincangkan pengenalan makanan pepejal kepada bayi, juga membincangkan rawatan bayi lain kira-kira, seperti bagaimana untuk meningkatkan daya kecerdasan bayi, mempelbagai fizikal kemahiran, kreativiti dan kognitif bayi, bagaimana untuk melaksanakan penjagaan bayi adalah baik dan betul dari mula sehingga hujung ibu jari kaki. Di samping itu, program ini membantu ibu-bapa akan dapat mengesan dan menangani masalah kesihatan biasa yang sering ditemui pada bayi seperti demam, cirit-birit, muntah-muntah, sembelit, demam, batuk kekejangan selsema, termasuk masalah masalah ruam lampin dalam tempoh awal kelahiran seperti demam kuning, dan sebagainya. Dan lebih penting lagi, anda boleh rujuk terus dengan Dr. Eiyta Ardinasari secara langsung tentang semua selok-belok bayi anda peduli, sehigga itu makin melengkapai mengenai cara penjagaan bayi. agak menarik bukan? untuk please penuh sila layari tapak Web berikut:
 
Selepas 6 bulan, bayi anda sekarang sudah cukup bersedia untuk makanan pengiring yang diberi selain daripada hanya dikonsumsinya ASI.

Kenapa 6 bulan? Ini adalah kerana sistem penghadaman bayi yang telah mula bersedia untuk menerima jenis dan tekstur makanan lain yang lebih padat berbanding masa sebelum. Umur 6 bulan bayi adalah sesungguhnya penanda aras yang tidak menyeluruh. Walau bagaimanapun, zaman ini membolehkan perut dan sistem penghadaman mungilnya organ termasuk tekak Nya telah cukup bersedia untuk mencerna makanan pengiring susu yang lebih tebal supaya ia dapat disalurkan sehingga bahagian sistem penghadaman di dalam perigi.

Tidak hanya itu, usia 6 bulan ke atas bayi yang membuatkan mereka telah mula memerlukan pengambilan pemakanan dan nutrien daripada makanan yang rasa lebih baik dan lebih pelbagai. Itulah mengapa, ia adalah penting untuk mempertimbangkan memberi makanan teman sebaik kanak-kanak berumur 6 bulan.

Baik, jika ibu telah mula bersedia dan Lihatlah keadaan manja yang sudah mula kelihatan apabila diberi kegembiraan sudu disebabkan mulutnya, maka mungkin pada masa ini ibu harus mula untuk menentukan apakah jenis makanan yang diberikan pada yang sedikit.

Well, bercakap tentang jenis-jenis makanan yang pengiring hendaklah diberikan kepada buah hati. Sebaik-baiknya, ibu bukanlah sewenang-wenangnya memilih, selektiflah dalam menentukan apakah jenis makanan yang diberikan pada yang sedikit. Yang sihat diet dan mempunyai kandungan nutrien yang tinggi, yang pasti mesti mengambil keutamaan. Kerana pada asasnya, bertujuan untuk memberikan jenis makanan pada buah-buahan hati adalah untuk fullfill keperluan pemakanan dan nutrisi di dalam badan. Kepadanya, maka memberi pilihan makanan dengan pemakanan dan pemakanan.

Sebagai untuk peringkat awal atau pertama kali memberi makanan pengiring susu pada bayi, biasanya ibu bapa juga dinasihatkan untuk memberi makanan secara beransur-ansur, bermula dari menyediakan makanan dengan tekstur yang lebih cecair, tebal sehingga makanan pepejal.

Ini mesti diaktifkan supaya sistem penghadaman pertama iaitu esofagus bayi boleh menyesuaikan jenis makanan yang baru. Oleh itu, semua jenis makanan tidak memberikan yang manja dengan tampar yang telah diberikan pada satu masa. Di samping itu ia akan memberi kesan pada organ pencernaannya, ini mungkin akan bertindak untuk kesihatan.

Kita tidak tahu bahawa apa tenusu yang dimakan oleh orang yang kecil bertukar menjadi sebuah allergen yang mencetuskan bermulanya alahan di badannya. Oleh itu, adalah penting untuk menyediakan jenis tertentu makanan perlahan-lahan dan tunggu untuk berehat seketika di satu makanan untuk menggantikan makanan lain untuk melihat jika terdapat reaksi alahan dari makanan yang dimakan.

Terdapat cukup banyak pelbagai jenis makanan dengan kandungan pemakanan yang baik yang sesuai untuk bayi kerana ia mempunyai manfaat untuk menyokong kepanasan semakin buah hati. Selepas 6 bulan, seorang bayi biasanya dinasihatkan agar diberi makanan teman. Matlamat, seperti yang diterangkan di atas iaitu untuk memenuhi keperluan nutrien akan pasti lagi oleh ASI.

Bagi kandungan bahan-bahan yang sesuai untuk makanan bayi MPASI (makanan teman ASI) harus dapat memenuhi keperluan sebahagian daripada nutrien yang bayi tersebut akan memerlukan seperti besi, asid folik, zink, serta pelbagai vitamin lain dan lain-lain mineral serta. Pada masa Bilakah memilih makanan, cuba jadi ibu yang boleh memilih jenis makanan yang segar dan belum telah melalui proses pemeliharaan.

Apabila bayi yang baru pertama kali diperkenalkan pada makanan lain, kemudian memberikan makanan yang sama kira-kira 3 hari sebelum ibu memperkenalkan dia pada makanan lain. Matlamatnya adalah tarikh di atas, iaitu untuk mengesan sebarang kemungkinan alahan yang menyerang hasil sedikit dari memakan makanan tertentu.

Di samping itu, sebelum bayi anda boleh makan jumlah yang biasa, maka ia harus masih memberi ia merupakan susu baru, apabila dia mula makan jumlah yang normal, maka pengambilan susu boleh mula dikurangkan sedikit demi sedikit dengan perlahan-lahan.

Sebaik-baiknya, peningkatan jumlah pengambilan makanan selain daripada susu dilakukan perlahan-lahan, tidak melakukan dengan secara tiba-tiba dan memberi hati anda sebahagian daripada buah-buahan yang banyak. Ia bertujuan untuk penghadaman dalam perintah untuk buah hati boleh dijalankan baik dan menyesuaikan diri secara perlahan-lahan.

Buat pertama kalinya, bayi anda akan mungkin boleh dilihat heartily, bagi keupayaannya untuk membuat ia kelihatan baru korporat rasa keriangan, tetapi mungkin dipertengahan anda akan menemui bayi anda semakin sukar untuk tidak menyusukan kerana sudah tahu tekstur dan rasa. Walau bagaimanapun, ianya memang seperti yang biasa, ia mungkin buah hati sudah berasa kenyang dengan makanan yang baru. Apabila ini berlaku, kami mengesyorkan bahawa anda tidak mengenakan diri anda.
 
Membuat sendiri makanan yang sihat untuk bayi 6 bulan

Selain daripada memakan sumber makanan dan pemakanan dari susu diperolehi daripada ibunya. Bayi berusia 6 bulan juga dinasihatkan untuk mendapatkan lebih banyak pengambilan nutrien daripada makanan teman lain. Baik, cara yang paling mudah untuk menyediakan pelbagai jenis makanan untuk bayi pada susu mungkin mengiringi sedang mencari jenis makanan bayi di pasar raya atau berbelanjanya online.

Dengan cara ini, ibu tidak akan didedahkan walaupun dengan sesetengah jenis makanan harus bersedia untuk berkhidmat pada buah hati. Makanan yang dibeli langsung dari kedai runcit di kedai adalah memang praktikal, tetapi jenis makanan Berbungkus bayi ini sering diberikan atau emblazoned dengan menggunakan bahan pengawet. Kandungan bahan pengawet dalam makanan tidak disyorkan untuk bayi yang diberikan kepada bayi kerana ia boleh mengganggu kesihatannya.

Sebab itu, Terdapat tiada mudarat jika ibu membuat dan menyajikan jenis makanan yang sihat untuk diberikan buah hati sendiri. Ya, masa bayi anda adalah teman makanan memasuki usia 6 bulan, ASI akan sangat-sangat diperlukan supaya bayi seterusnya boleh menyesuaikan dirinya dengan satu lagi jenis makanan-makanan yang lebih padat. Dan untuk ini, bayi hanya disyorkan untuk mengambil makanan bermula satu dengan bahagian kurang daripada 1 sudu besar setiap hidangan.

Sudah sejak ia digunakan untuk menjadi, dari masa ke semasa jenis makanan yang disyorkan untuk diperkenalkan pada bayi yang pertama adalah jenis bubur. Semua makanan bayi yang dimakan pada waktu yang pertama diperkenalkan pada makanan dan beberapa ketika selepas itu biasanya sentiasa menjadi bubur. Apabila memakan buah-buahan pasti mana-mana buah-buahan akan dihancurkan terlebih jadi yang memudahkan bayi untuk menelan dan ringkasan ia dengan betul.

Walau bagaimanapun, sebaik sahaja bayi mula mengenali banyak makanan dengan lebih banyak jenis, maka terdapat beberapa jenis makanan yang perlu diberi keutamaan dalam ibu bayi. Punca-punca jenis-jenis makanan ini mengandungi nutrien, vitamin dan mineral yang ia memerlukan banyak manja itu. Jadi itulah kes, beberapa pilihan makanan juga diharap tidak lagi menjadikan ibu kepada kekeliruan untuk menentukan apakah jenis makanan hendaklah diberikan pada buah-buahan hati sebagai makanan pengiring susu.
Beberapa jenis makanan terbaik untuk bayi teman susu di payudara

Well, buat masa ini kami akan memberikan beberapa jenis senarai makanan sihat yang baik dan disyorkan untuk diberikan makanan bayi sebagai sepencalonan beliau. Apakah perbezaan jenis-jenis makanan Marilah kita rujuk di bawah.
Jenis-jenis bubur yang sihat untuk bayi

Pertama, kami akan memberikan beberapa senarai pulpa yang baik yang diberikan kepada bayi. Biasanya, terdapat sesetengah orang masih kekeliruan dalam memperkenalkan jenis bubur yang diberikan kebaikan pada buah hati. Untuk mencapai matlamat ini, beberapa senarai buburan di bawah dijangka menjadi penyelesaian bagi ibu dapat hadir dalam bubur buah-buahan yang lazat dan sihat untuk jantung.
 
 

1. susu bubur


Bubur susu biasanya adalah jenis makanan yang paling disyorkan sebagai makanan bayi yang diberikan susu pengiring terlebih dahulu. Jenis makanan ini adalah makanan pepejal itu sama ada diberikan serta diperkenalkan pada bayi. Selain rasa yang lazat, tekstur bubur susu hendaklah dibuat lebih cair akan menjadi makanan sihat yang pertama supaya bayi boleh menyesuaikan diri lebih baik.

Adapun bagaimana membuat makanan ini adalah cukup mudah, apa yang anda perlukan adalah kerana nasi banyak tepung 1 sudu besar dan dicampurkan bersama-sama dengan formula bayi sebanyak kira-kira 200 ml. kemudian menggunakan sudu, membubarkan kedua-dua bahan-bahan ini sehingga bercampur-campur sekata dan sering mengatasi boleh disesuaikan dengan keinginan anda.

Masak kedua-dua ahan campuran yang menggunakan haba yang rendah dalam periuk untuk direbus yang sekata, sehingga adunan menjadi sedikit bergumpal. Apabila tepung untuk membeku, maka kami mengesyorkan bahawa anda menapisnya terlebih dahulu.
 
 

2. kentang susu bubur


Kedua jenis pulpa pulpa, kentang bijirin susu bubur yang sesuai diberikan kepada bayi yang baru masukkan umur 6 bulan. Pelbagai jenis makanan bayi cukup itu amat dinasihatkan supaya bayi itu tidak berasa bosan kerana ia selalu memakan pelbagai jenis makanan yang sama berulang kali.

Untuk membuat hidangan ini adalah sebenarnya agak mudah, apa yang anda perlukan hanyalah 50 gram kentang yang telah dikupas dan kukus dan potong kecil. Kemudian memberikan susu formula yang dicampur dengan bahan ini.

ARA penciptaan adalah agak mudah. Yang pertama ialah dengan kentang halus yang telah dicampur dengan sedikit susu, kemudian mempuri dengan pengisar yang sekata. Selepas itu, masukkan baki formula tersedia dan Gaul sehingga sekata. Seperti bubur, Bilakah kentang bergumpal, kemudian membebankan sebelum dihidang.
 
 

3. brokoli


Jenis makanan lain sihat yang terbaik adalah untuk menyediakan brokoli. Jenis-jenis sayur-sayuran adalah mungkin sudah biasa, kerana ia adalah brokoli mempunyai pelbagai manfaat dan pemakanan yang baik diberikan kepada buah hati.

Kandungan asid folik, kalsium dan fiber brokoli menjadikan ia baik dan disyorkan diberi pada yang sedikit. Di samping itu, kandungan sulfur yang berada dalam brokoli didakwa boleh meningkatkan selera makan. Untuk membentangkan makanan ini bahan adalah untuk dipotong ia kecil, mengukusnya dan cool. Maka memberi buah hati anda.

Di samping itu, bahan-bahan makanan ini juga boleh digunakan sebagai satu teether, cool cara bahan ini adalah di dalam peti sejuk. Untuk mengurangkan bau yang tidak menyenangkan pada brokoli brokoli, anda boleh Rendam dalam air panas selama kira-kira 2-3 minit.
 
 

4. blueberry


Buah-buahan dengan warna biru yang biasa datang dari flavonoid yang dipanggil anthocyanins. Kandungan anthocyanins yang sangat bermanfaat untuk kesihatan mata, otak dan saluran kencing bayi.

Ibu boleh hadir ini makanan bayi dalam bentuk jus atau mempuri dalam bentuk yang sihat. Warna yang ceria dan dicampur bersama-sama dengan lain-lain buah-buahan akan membuatkan si kecil anda berminat untuk merasa pelbagai jenis makanan yang satu ini.

Oleh itu beberapa jenis senarai makanan terbaik yang boleh diberikan pada buah-buahan hati pada kali pertama anda memperkenalkan makanan pelengkap dan makanan lain semasa bayi sedang bergerak pada. Mungkin berguna.
 
 

Makanan bayi: Pengenalan makanan pelengkap susu pada bayi Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rifan Asri

0 ulasan:

Catat Ulasan