Ahad, 1 November 2015

info Kebaikan dan Faedah Minyak Zaitun (Olive Oil ) untuk Kulit Muka

Dunia Kesihatan menjadi tentang ceramah dari masa lalu untuk hadir. Ramai penyelidik atau doktor-doktor yang penyelidikan untuk mendapat khasiat minyak zaitun daripada sesuatu yang lebih baik, apakah dapatan kajian akan membantu, dan bagaimana penggunaannya. Ia semua dilakukan untuk kepentingan masyarakat dan dikhaskan untuk mencegah atau mengubati berbagai penyakit. Salah satu penemuan yang sedang berjaya dalam penggunaan masyarakat iaitu kelebihan minyak zaitun.

Kegunaan Minyak zaitun


Kelebihan minyak zaitun tidak syak lagi potensi, diperbuat daripada gerai yang yang direka dengan baik, minyak ini telah sedia untuk digunakan. Minyak zaitun biasanya digunakan oleh wanita, antara yang sangat nyata, iaitu untuk menggunakannya untuk kulit. Kontrak-faedahnya, iaitu:

# 1. baik minyak zaitun yang disapu pada kulit yang retak, menggunakan minyak ini secara tetap, di samping membuat kulit kembali kerana sebelum ini, cara penggunaan yang betul membuat kulit kembali kepada normal dengan serta-merta.

# 2. minyak zaitun untuk melembapkan kulit, berguna untuk yang ingin kelihatan segar, ia adalah bernilai cuba minyak satu ini. Guna pelembab kulit, menjadikan kulit kering untuk mengelakkan yang melanda kawasan-kawasan tertentu seperti tumit kaki, serta siku.

# 3. minyak zaitun juga boleh menyuburkan kulit supaya kulit menjadi sihat, kelihatan semula jadi, ia adalah tidak hairanlah, banyak wanita di Indonesia yang mencari minyak ini. Diperbuat daripada bahan semula jadi dan boleh melicinkan kulit, minyak ini adalah satu pengekalan dalam sebarang aktiviti yang boleh dilakukan di mana-mana.

Dengan faedah, banyak faedah yang diperolehi dari penggunaan minyak zaitun. Kebanyakan kaum wanita di Indonesia mahu keindahan kulit yang sihat dan juga sayur-sayuran yang berkhasiat, ada Indonesia jarang banyak wanita yang tersenarai untuk minyak zaitun ini, tetapi perkara yang perlu diingat, minyak zaitun adalah tidak hanya sesuai untuk wanita, lelaki dan kanak-kanak adalah juga sesuai untuk memakai minyak zaitun untuk membaiki sel-sel kulit mati akibat penyakit kulit yang dialami itu mahu kulit yang licin dan juga melembapkan kulit selepas cedera, meninggalkan hanya yang pertama.

Bagi kesempurnaan dalam penggunaan faedah minyak zaitun, Terdapat satu cara perlu dilakukan untuk mendapatkan kulit yang sihat yang diingini, seperti menghilangkan parut jerawat yang sedia ada di kawasan muka, helah berikut:

# 1. cara pertama mencampurkan minyak zaitun dengan pokok kelapa (pokok minyak), pijatkan perlahan-lahan di kawasan muka bahawa terdapat bekas jerawatnya, selepas 20 minit, tarik wajah menggunakan air suam tanpa menggunakan Sabun muka lagi, selepas wajah dibasuh, kering muka anda dengan menggunakan tuala yang kering.

# 2. masih dengan Majlis yang sama, menggunakan soda penaik yang dicampur dengan minyak zaitun, biarkan berdiri selama lima minit selepas menggunakannya lebih awal, kemudian basuh menggunakan air suam.

# 3. lain-lain cara yang praktikal adalah dengan mengurut perlahan-lahan titisan minyak zaitun ke muka anda bahawa terdapat jerawatnya bekas, muka pijatlah selama 5 minit, selepas itu, meninggalkan dua puluh minit supaya minyak zaitun boleh menyerap ke dalam kulit, setelah itu basuh menggunakan air suam.

Satu perkara yang sangat biasa, iaitu penemuan minyak zaitun. Minyak zaitun mempunyai kelebihan kepelbagaian yang sangat dihormati terlepas. Jadi, ia adalah baik untuk menggunakan minyak zaitun secara tetap untuk kepentingan Kesihatan, terutamanya untuk kesihatan kulit yang didambakan.

Permohonan faedah-faedah dalam minyak zaitun boleh dilakukan dalam kehidupan seharian semasa rutin mengambil tempat, untuk mendapatkan kulit licin dan lembap, sentiasa membawa minyak ini di mana-mana semasa perjalanan ke akan terasa sensasi kulit yang sihat.

Itulah beberapa faedah dan keberkesanan minyak zaitun, anda juga boleh membaca maklumat penting tentang faedah manggis untuk kesihatan kulit, Mudah-mudahan maklumat ini boleh menambah pandangan dan pengetahuan anda

info Kebaikan dan Faedah Minyak Zaitun (Olive Oil ) untuk Kulit Muka Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rifan Asri

0 ulasan:

Catat Ulasan