Isnin, 26 Oktober 2015

penjagaan awal kehamilan Petua jenis-jenis makanan yang sihat

Kehamilan adalah tempoh masa paling emas di menunggu oleh pasangan muda dan tua. Kerana mereka menunggu kelahiran pertengahan buah cinta yang sedang membuat. Rupa buah hati akan menambah nilai atau nilai cinta mereka. Dalam menentukan faktor yang golongan suami-isteri pada masa hadapan. Kanak-kanak ini yang akan mengekalkan cinta kepada wanita dan lelaki dalam isi rumah angkat pasangan.
 
 

Kehamilan pertama, ia merupakan pengalaman pertama bagi seorang ibu. Mereka akan menjadi sangat berhati-hati dan menjaga diri anda demi keselamatan dan Kesihatan janin. Lebih besar dalam perut perempuan ini, semakin besar beban juga mesti dia sukar. Tetapi dengan cara tidak mengurangkan bahagian wanita-wanita ini adoringly pada calon. Walaupun kualiti cinta yang diberikan lebih banyak dan akan terus berkembang dari semasa ke semasa. Sama ada ibu kepada janin itu sendiri, bapa kepada janin, kepada ibu-bapa dari kedua-dua pihak juga menjaga kesihatan dan Keselamatan janin.

Untuk itu, pilih makanan pengisihan yang baik dan sesuai untuk perkembangan janin adalah salah satu cara untuk menjaga kualiti kesihatan kanak-kanak tersebut. Semua ibu bapa daripada anak-anak mereka mengingnkan pasti sihat, terlalu pandai, yang kemudian boleh menjadi berguna untuk ibu bapa, masyarakat dan negara. Di mana ibu bapa tidak mengharapkan sesuatu?
 

Makanan yang sihat untuk wanita hamil


Berikut adalah Petua dan cara untuk menjaga kesihatan si manja dan ibunya. Fokus utama adalah makanan atau pengambilan nutrisi yang baik dan porisnya yang sesuai.

Makanan yang mengandungi minyak zaitun

Minyak zaitun atau biasanya dikenali dengan minyak zaitun mempunyai lebih banyak manfaat untuk kesihatan wanita hamil dan janinnya. Salah satu ialah untuk mengekalkan kelicinan kulit, lembapan kulit dan penjagaan untuk rambut untuk memastikan ia mencari indah. Kala wanita hamil akan berasa lebih letih daripada biasa. Terdapat beban berat pada perut beliau yang membuatkan ramai wanita akan malas menghabiskan aktiviti yang tidak terlalu berguna seperti pady banyak. Untuk mencapai matlamat ini, mengambil minyak zaitun telah sangat membantu bagi wanita yang hamil pada sekali janinnya.

Makanan yang mengandungi kacang soya

Kacang soya merupakan sumber pemakanan sayur-sayuran protein dan vitamin. Wanita hamil dan fetuses perlu banyak mengambil makanan untuk membantu membaiki sel-sel rosak sambil pada masa yang sama memudahkan pertumbuhan semula sel yang baru. Di samping itu, faedah-faedah lain yang boleh diambil daripada kacang soya adalah untuk mengelakkan daripada kemungkinan kelahiran janin dengan berat badan yang rendah disebabkan oleh kekurangan pemakanan semasa hamil. Anda boleh mendapatkan kacang soya ini di tauhu dan tempeh adalah sangat mudah dalam bulan Mei.

Membiak di vitamin D

Kehamilan di cadangkan untuk terus memakan makanan yang mengandungi banyak vitamin terutamanya vitamin d. manfaat untuk badan sebagai bahan yang memudahkan penyerapan kalsium usus dalam menjalankan kelenjar usus dan darah. Selain itu, ia juga membantu menguatkan tulang, baik bagi hamil dan janinnya. Tidak hanya itu, vitamin ini membantu wanita yang hamil untuk mengurangkan risiko atau kemungkinan berliang gigi pada usia yang muda. Anda boleh mendapatkan makanan yang kaya dengan ini vitamin D dalam susu Khas wanita hamil, minyak ikan, telur ayam (cuba Ayam Kampung), ikan dan telur kuning.

Darabkan vitamin E

Bukan hanya konsumsinya sahaja vitamin D, malah pertambahan vitamin d. manfaat yang boleh diperolehi di dalam badan adalah untuk melindungi kesihatan dinding sel yang berada di dalam tubuh, juga mengawal asid lemak. Kerana asid lemak yang tidak terkawal boleh meningkatkan risiko obsitas semasa mengandung. Contoh makanan yang kaya dengan vitamin e. ianya gandum dan Taugeh.


Memperkayakan vitamin A yang anda

Vitamin A adalah simbol kuasa mata. Wanita hamil dan janin adalah masih di dalam perut yang sangat dalam permintaan mengambil makanan, walaupun bahagian setakat ini 3 kali dalam satu hari. Satu lagi faedah vitamin a adalah untuk membantu menguatkan kuku, supaya ia tidak mudah patah. Kemudian Pastikan gear kuasa supaya tidak berliang (mirip dengan vitamin D), dan menjaga keindahan rambut untuk ibu dan janin. Sumber makanan yang mengandungi vitamin ini ialah ikan minyak, susu, buah-buahan ayam dan lobak merah kuning telur.

penjagaan awal kehamilan Petua jenis-jenis makanan yang sihat Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Info Kesihatan Terkini

0 ulasan:

Catat Ulasan