Rabu, 13 Januari 2016

3 prinsip nudah Mengurangkan berat badan risip like

Berat ideal adalah tidak hanya memberikan postur menarik dilihat, tetapi juga baik untuk kesihatan tubuh manusia.

Walau bagaimanapun, ramai orang sebenarnya tidak tahu bagaimana mendapat berat yang ideal.

Prinsip yang pertama adalah bahawa anda mesti tahu pertama target berat ideal anda mahu capai.

Marilah kita mengetahui bagaimana untuk mengira berat badan ideal anda dan bagaimana untuk mencapai berat badan ideal.

Bagaimana untuk mengetahui berat badan ideal?


Berat yang ideal boleh dikira dengan pengiraan indeks jisim badan (IMT). IMT diperolehi dengan menggunakan formula quadratic berat dalam paun dibahagi dengan ketinggian dalam meter.

Sepatutnya berat badan 70 kg dan ketinggian 1.7 meter maka anda IMT 70 kg /(1.7 m) 2, iaitu 24.2 kg/m2.

IMT ini sangat ideal untuk orang-orang Indonesia 18.5-22.9, ke IMT di bawah cara 18.5 kurang berat badan, manakala IMT lebih 23 maka anda gemuk.

Atau lebih mudah, anda boleh menggunakan alat-alat dengan Klikdokter.com badan indeks jisim klik di sini.

Prinsip yang kedua adalah anda perlu mengetahui dan membezakan keadaan baik bahaya obesiti atau berat badan berlebihan.

Oleh itu adalah diharapkan anda boleh menanam kesedaran dalam diri tentang corak gaya hidup sihat untuk mencapai matlamat berat badan yang ideal.

Berat badan yang berlebihan boleh dikatakan sebagai penyakit sendiri. Tahap berlebihan berat badan telah dikaitkan dengan peningkatan risiko kejadian penyakit jantung koronari.

Faktor risiko termasuklah tekanan darah tinggi, lain, jenis 2 kencing manis dan Sindrom metabolik. Jika terdapat secara serentak, pelbagai faktor-faktor yang meningkatkan risiko berlakunya penyakit jantung dan salur darah.

Maka prinsip yang ketiga adalah untuk mengetahui cara yang betul dan benar untuk Kurangkan berat selaras dengan peraturan-peraturan. Bagaimana untuk menurunkan berat badan?

3 mudah berat prinsip-prinsip


3 mudah berat prinsip tiada adalah dua cara untuk menurunkan berat badan, diet dan senaman.

Untuk memudahkan, tahu sedikit bijirin adalah prinsip-prinsip pemakanan yang baik dan betul seperti berikut:

  1. Prinsip mudah mengurangkan berat badan adalah kalori defisit mestilah antara kalori yang masuk dan keluar. Jadi, dalam mudah terma difahami oleh: makan dimakan harus menjadi kurang daripada jumlah aktiviti fizikal.
  2. Jumlah lemak yang disediakan hendaklah kurang daripada 30% daripada kalori.
  3. Karbohidrat termasuk 55-65% daripada keperluan jumlah tenaga, manakala protein sekitar 15% dari jumlah kalori.
  4. Pengambilan buah-buahan segar dan sayur-sayuran perlu dipertingkatkan juga.
  5. Peningkatan aktiviti fizikal adalah sebahagian daripada yang tidak boleh dipisahkan dari program penurunan berat badan. Aktiviti fizikal harus mula beransur-ansur dan intensitasnya bertambah baik secara beransur-ansur.
  6. Pesakit boleh memulakan aktiviti fizikal dengan berjalan 30 minit sebanyak 3 kali seminggu dan meningkat kepada 45 minit sebanyak 5 kali dalam seminggu. Dengan peningkatan dalam aktiviti seperti ini, dijangkakan perbelanjaan tenaga meningkat sebanyak 100-200 kalori setiap hari.

3 prinsip nudah Mengurangkan berat badan risip like Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Info Kesihatan Terkini

0 ulasan:

Catat Ulasan