Isnin, 21 Disember 2015

Risipi 7 makanan untuk kesihatan jantung anda

Pelbagai aktiviti yang terlalu kualiti yang sangat baik menjadi tidak baik untuk kesihatan badan anda. Ianya juga sering mengakibatkan tahap stres anda mengalami peningkatan juga disertakan dengan kekurangan senaman dan aktiviti tabiat memakan makanan yang tidak sihat untuk badan anda. Pelbagai perkara atas sangat diakibatkan pertambahan denyutan jantung anda. Pelbagai makanan sebenarnya boleh membantu menstabilkan denyutan jantung anda. Kemudian, Apakah jenis makanan yang boleh menstabilkan kadar jantung serta menyuburkan hati...???

Kawan-kawan, tips kesihatan. Dengan mempunyai kadar nadi yang stabil atau normal, maka kemungkinan kecil kita boleh terdedah kepada serangan jantung dan strok boleh membawa maut, sudah tentu. Sebab itu, makanan yang baik untuk jantung mempunyai peranan yang penting dalam Kesihatan jantung. Petua kesihatan kali ini akan membawa satu artikel tentang makanan untuk kesihatan jantung anda. Tips Kesihatan, berikut adalah 5 makanan untuk kesihatan jantung anda:

  1. Menu yang dibuat dari susu adalah sangat baik untuk kesihatan jantung kita. Pelbagai jenis makanan lain seperti keju, tauhu, brokoli dan kubis. Ini adalah kerana, pelbagai makanan yang kaya dengan kalsium kandungan mana adalah mampu memainkan peranan untuk menstabilkan tengah-tengah Nilaikan anda.
  2. Pelbagai makanan seperti gandum, tarikh serta sayur-sayuran berdaun hijau juga adalah sangat baik untuk kesihatan jantung anda. Ini adalah kerana, pelbagai jenis makanan yang kaya dengan Deposit daripada magnesium yang berfungsi untuk menstabilkan denyutan jantung anda juga.
  3. Untuk mengekalkan kesihatan jantung anda, satu daripada perkara itu memerlukan banyak pengambilan makanan yang mengandungi asid lemak omega-3. Pelbagai jenis ikan seperti tuna, sardin dan Tiram adalah sumber asid lemak omega-3. Kandungan asid lemak omega-3 boleh juga diperolehi pada makanan kita dalam bentuk kekacang seperti walnut.
  4. Kadar nadi yang stabil juga memerlukan pengambilan makanan yang banyak mengandungi kalium. Pelbagai jenis makanan yang mengandungi potassium, iaitu pelbagai buah-buahan seperti pisang, oren, tomato dan alpukat. Makanan lain yang mengandungi kalium, iaitu air kelapa, kacang soya dan ikan salmon
  5. Adakah anda tahu, makanan berserabut adalah juga sangat baik untuk kesihatan jantung anda. Makanan berserabut kita boleh mencari pada buah-buahan pelbagai sekeliling kita seperti anggur, epal, tarikh dan buah betik.

Risipi 7 makanan untuk kesihatan jantung anda Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rifan Asri

0 ulasan:

Catat Ulasan