Isnin, 21 Disember 2015

Resipi : 4 tanda penyempitan Arteri Koronari dalam jantung Kite

Kawan-kawan, Tips Kesihatan. Tengah-tengah merupakan salah satu organ-organ penting pada manusia. Tidak dapat membayangkan jika berhenti hati kami berdetik kemudian kematianlah yang akan berlaku. Adakah anda tahu kami jantung berdegup, permenit 70 times perhour 4200 times, 100,080 times 3,024,000 kali setiap hari, setiap bulan. Tanpa pernah berhenti dan throbbing sentiasa tanpa pesanan kami sebelum kematian menimpa seseorang. Arteri koronari merupakan salur darah yang di permukaan jantung dengan terbahagi kepada tempahan crept antara otot-otot jantung. Fungsi dari arteri koronari adalah memberi makanan perlu jantung otot supaya jantung boleh terus bekerja. Kemudian, ada tanda-tanda apa-apa kerja-kerja arteri koronari jika ia berlaku di tengah-tengah anda...???
 
Adakah anda tahu, sebab-sebab yang berbeza boleh menyebabkan penyempitan arteri koronari hati kita seperti paras kolesterol tinggi, kencing manis, tekanan darah tinggi, merokok tabiat, berat badan berlebihan atau obes, kekurangan aktiviti yang dilaksanakan, meningkatkan tahap stres, faktor-faktor keturunan, serta usia semakin meningkat. Pelbagai tanda-tanda yang kita boleh mencari jika ada telah mengecil daripada arteri koronari pada tengah-tengah, kali ini Tips Kesihatan akan memaparkan sebuah artikel mengenai pelbagai tanda kerja-kerja arteri koronari dalam jantung anda. Berikut 7 tanda penyempitan arteri koronari pada organ hati anda:

  1. Kehadiran sakit di dada anda apabila anda melakukan aktiviti fizikal dan kesakitan akan berkurangan apabila anda mengurangkan aktiviti fizikal anda.
  2. Lokasi kesakitan ini biasanya terletak di tengah-tengah kekiri sedikit dada anda.
  3. Kadang-kadang yang sakit terpancar ke belakang, ke lengan kiri atau leher serta bilangan gigi gerahamnya anda.
  4. Apabila kesakitan menjadi lebih teruk maka ia akan bergabung dengan peluh sejuk pada badan anda.

Resipi : 4 tanda penyempitan Arteri Koronari dalam jantung Kite Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rifan Asri

0 ulasan:

Catat Ulasan