Rabu, 23 Disember 2015

Punca dan pencegahan penyakit, tanda-tanda Hernias

Memahami penyakit Hernia. Apa itu penyakit hernia? Penyakit hernia adalah penyakit yang disebabkan oleh keturunan kolon ke bahagian bawah abdomen sehingga phallus buah-buahan membran MPS. Penyakit ini sering berlaku di berat ramai pekerja yang mengangkut objek atau barang-barang seperti kuli pelabuhan dan pekerja kilang. Penyakit hernia boleh juga tulis ganti mengejan yang orang akan sering seksofon terlalu kuat, contohnya atmosfera atau belon udara panas.

Selain daripada tafsiran yang di atas, hernia (herniae) boleh juga ditafsirkan sebagai organ yang menonjol di dalam badan, daripada kedudukan yang asal, dan pergi ke dalam kedudukan tidak normal melalui sebuah septal atau lokasi yang lemah pada dinding rongga. Contoh-contoh penyakit-penyakit yang sering dihadapi adalah hernia inguinal hernia, iaitu bertulang organ-organ di dalam perut, usus, sebagai sebahagian ke arah pangkal paha, melalui titik lemah di dinding perut.

Masyarakat bandar yang agak terdedah kepada penyakit ini. Mengapa? Bagi orang-orang yang tinggal di bandar mempunyai lebih banyak aktiviti dan pikuk. Mereka perlu mempunyai stamina yang tinggi. Apabila penurunan stamina dan ia berlaku secara berterusan, maka soalan tersebut akan menjadi terdedah kepada penyakit hernia.
 

Penyakit penyebab Hernia


Penyakit penyebab hernia yang sedang menyiapkan penutupan Selat terusan pemindahan organ bayi semasa masih di dalam rahim. Jadi saluran yang ia perlu tutup, buka dan menjadi satu titik lemah dalam dinding perut, sebagai contoh. Pada bayi lelaki, testosterone yang pada asalnya terletak di dalam perut, akan bertukar ke lokasi biasa sebelum bayi dilahirkan. Well, anjakan melalui saluran tertentu. Jika saluran ini tidak ditutup selepas bayi dilahirkan, jadi bayi boleh mengalami penyakit hernia ini.

Lain-lain adalah punca hernia: tekanan dalam rongga badan. Sebagai contoh, kerana seseorang sentiasa straining disebabkan oleh sembelit chronical, mengandung dan mahu melahirkan, kewujudan biasa pembentukan cecair dalam abdomen rongga (ascites), berterusan batuk, bronkitis, obesiti, dan lain-lain.
 
 

Penyakit gejala Hernias


Dalam masyarakat kita penyakit ini dikenali sebagai hernia turun bero. Dalam pengertian ini, tanda-tanda umum penyakit hernia adalah sakit atau tidak selesa, serta bengkak di bawah kawasan perut atau pangkal paha di tempatan. Lokasi berlakunya penyakit ini akan merasa sakit, sedikit lebam dan keras. Apabila anda meletakkan otot keras akan mengendor, dan bump perlahan-lahan hilang.

Hernias gejala-gejala berikut yang mungkin boleh digunakan sebagai rujukan antaranya: pertama, kesakitan sekitar bahagian bawah abdomen; Kedua, kewujudan sekaligus usus dalam perut yang lebih rendah; dan ketiga kesakitan akan bertambah jika bekerja keras, mengangkat berat, atau batuk yang berterusan.

Bagaimana boleh seseorang mengesan penyakit lebih awal? Hmm, cuba berdiri di hadapan cermin. Notis dan raba rantau selain seks berhampiran sebuah phallus kantung buah-buahan. Apabila kawasan sebelah kanan menyentuh, Bandingkan di sebelah kiri. Juga seperti Begitulah sebaliknya. Jika rasanya keras, sedikit bonggol atau merasa tiada adalah usus yang datang ke bawah untuk phallus poket buah-buahan? Mungkin agak sukar untuk membuat orang awam. Apabila ragu-ragu, kami sarankan anda memeriksa doktor untuk hasil yang lebih tepat.
 

Jenis Penyakit Hernia


Hernia jenis berbeza-beza bergantung kepada organ-organ yang terlibat dan yang sedang mengalami kelemahan.

Mengikut kejadian, terdiri daripada: hernia kongenital (sejak lahir), hernia diperolehi akuisita/sebaliknya keingkaran.

Mengikut lokasinya, dibagi menjadi: hernia diafragma yang organ abdomen yang terkenal ke dalam rongga dada melalui satu lubang di diafragma (sempadan menghadkan dalam rongga abdomen dan toraks), hernia inguinal, memutuskan, iaitu sekaligus yang pergi melalui gelang yang umbilicus (Pusat), femoral hernia, iaitu sekaligus di paha saya melalui lipatan femoral anulus.

Manakala mengikut sifatnya, terdapat: hernia reponibel apabila kandungan hernia yang boleh keluar masuk, irreponibel hernias hernia MPS kandungan apabila ia tidak akan dikembalikan ke dalam rongga, hernia strangulata: apabila terdapat aduan daripada kesakitan, biasanya disebabkan oleh saluran darah terjepitnya, incarserata hernia: Terdapat sekatan, seperti tanda tidak defecate, tidak dapat membuang angin dan terdapat kesakitan, hernia, akreta; Jika terdapat aduan tiada kesakitan atau tanda-tanda usus halangan kerana ikatan.

Punca dan pencegahan penyakit, tanda-tanda Hernias Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rifan Asri

0 ulasan:

Catat Ulasan