Isnin, 21 Disember 2015

Inilah 7 tanda-tanda tidak sihat hati Sihat malaysia

Kawan-kawan, Tips Kesihatan. Tengah-tengah merupakan salah satu organ-organ tubuh manusia dalam sangat penting. Mengapa amat penting...???. Ini adalah kerana fungsi jantung, iaitu darah organ yang mengepam darah memompakan seluruh badan kita dan ini darah serta yang membawa nutrien dan oksigen untuk diedarkan ke seluruh badan. Dapat tidak membayangkan, Bilakah jantung tidak berfungsi lagi atau tidak sihat lagi. Maka, tiada sebarang tanda-tanda hati kita tidak sihat...???

Malah terdapat beberapa tanda-tanda awal yang hati anda sedang dalam keadaan tidak sihat lagi. Ini dikenali dari pelbagai gejala-gejala awal yang dapat ditunjukkan oleh beberapa bahagian badan. Oleh itu, tips Kesihatan kali ini akan membawa satu artikel tentang tanda-tanda keadaan jantung yang tidak sihat. Berikut 7 tanda-tanda hati yang sihat:

1. Mati pucuk adalah tanda hati anda dalam keadaan tidak sihat. Jadi, apabila anda mengalami mati pucuk apa-apa, ini adalah tanda bahawa hati anda yang mempunyai masalah yang berkaitan dengan penyakit jantung. 
 
2. Tanda-tanda awal hati kedua tidak sihat Bilakah anda berdengkur semasa tidur. Jadi apabila anda berdengkur semasa tidur pada waktu malam hari, ia adalah tanda-tanda hati anda dalam keadaan tidak sihat.
 
3. Ayat seterusnya iaitu jika anda mengalami sakit gusi, bengkak gusi atau gums bleed itu. Jadi adalah gejala-gejala ini adalah tanda-tanda bahawa hati anda tidak berada dalam keadaan sihat.
 
4. Keempat tanda-tanda iaitu jika sekiranya berjalan kaki, pergelangan kaki, pergelangan tangan, atau merasa jari-jari membengkak. Ini adalah tanda-tanda bahawa hati anda adalah dalam keadaan tidak sihat.
 
5. Lima tanda-tanda yang anda degupan jantung tidak teratur. Jadi jika denyutan jantung anda adalah tidak teratur ia adalah satu petunjuk bahawa hati anda adalah dalam keadaan tidak sihat.
 
6. Simptom awal penyakit jantung anda dalam keadaan yang tidak sihat seterusnya ada sakit di dada dan bahu anda. Jadi apabila anda merasa sakit di dada dan bahu pada anda, ini adalah satu petunjuk yang kukuh bahawa hati anda adalah dalam keadaan tidak sihat.
 
7. Tanda-tanda awal jantung anda dalam keadaan tidak sihat, iaitu jika anda mengalami sesak nafas. Jadi simptom sesak nafas adalah isyarat bahawa hati anda adalah dalam keadaan tidak sihat.

Inilah 7 tanda-tanda tidak sihat hati Sihat malaysia Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Rifan Asri

0 ulasan:

Catat Ulasan